Luiaards - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolanda Batenburg - WaarBenJij.nu Luiaards - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolanda Batenburg - WaarBenJij.nu

Luiaards

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

16 Oktober 2021 | Suriname, Paramaribo

Vandaag bij de luiaards opvang geweest.
Sloth Wellness Center van Green Heritage Fund.
Het was ongeveer 1 1/2 uur rijden maar het was het waard.
We kregen een rondleiding, hier vangen ze als eerste luiaards op maar daarnaast ook miereneters en gordeldieren. Op dit moment was er één boom mieren eter. en 1 baby luiaard die we niet mochten zien, en een volwassen luiaard die we mochten bekijken. Er zijn twee soorten luiaards de tweevingerige en de drievingerige waarvan de laatste wordt gegeten door de inheemse mensen. Ze worden soms ook gehouden als huisdier en dan worden hun nagels afgeknipt. Dit kan echt niet deze beesten hebben altijd pijn en horen in de jungle. Mede door ontbossing worden er regelmatig luiaards binnen gebracht die op de weg lopen of aangereden worden door een auto.

Erg leuke dag gehad en Merel en ik zijn verliefd geworden op de man op bovenstaande foto.

• 16 Oktober 2021 - 23:55

Heidi:

Ik zie geen man….. de luiaards zien er leuk uit!

• 17 Oktober 2021 - 08:37

Margot:

Wat leuk en bijzonder dat Merel gezien heeft waar je hebt gewerkt. Geniet van jullie vakantie !

• 20 Oktober 2021 - 23:41

Marc:

Wat leuk, wij waren afgelopen zondag in Artis, ook luiaards en gordeldieren daar.