Corona - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolanda Batenburg - WaarBenJij.nu Corona - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolanda Batenburg - WaarBenJij.nu

Corona

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

28 September 2021 | Suriname, Paramaribo

Corona in Nederland:85% gevaccineerd geen 1 1/2 mtr meer., ziekenhuizen niet meer overvol.
Suriname: Ziekenhuizen code zwart een 1 1/5 mtr, mondkapjes verplicht ( maar niet te zien).
Na een gesprek met de directeur van Betheljada gisteren kwam ik erachter het zorg personeel zich niet wilt laten vaccineren . Hij vroeg of ik hem kon helpen het personeel te overtuigen dat het belangrijk is. Ik heb het de hele dag een beetje aangekeken en geluisterd maar dat is onbegonnen werk. Er wordt niet geloofd dat er Corona is het valt allemaal wel mee, God is de enige die kan helpen, mensen die overlijden hebben onderliggende klachten enz enz. Gelukkig ben ik twee keer ingeënt en heb ik Corona gehad dus ik maak me niet echt zorgen, maar de flesjes ontsmettings gel gaan hard. Suriname gaat gewoon door net als voor de Corona. Er is een avondklok maar ook die wordt niet goed gehanteerd. De economie is op een dieptepunt en een Lock down zouden ze niet overleven. Er heerst al een grote werkloosheid, en het geld is op. Ze hebben geen ondersteunings potjes. Dus ik hou mijn hart vast hoe het hier verder gaat met Corona.

  • 28 September 2021 - 08:55

    Nienke:

    Wat heftig zeg dat het daar zo gaat, benieuwd hoe lang ze dit zo vol houden.

  • 28 September 2021 - 09:30

    Tonny:

    Wat een chaos, wat een moeiten, wat mooi dat jij er mag zijn..... met je kennis, je liefde....

  • 28 September 2021 - 17:47

    Erna:

    Hallo ik heb Safari weer gevonden wat een ellende daar fijn dat jij hulp kan bieden,denk je wel aan jezelf ook Wiedya de vader is twee keer gevaccineerd maar nu ook Corona die is nog in Suriname

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 12 Juni 2021
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 3805

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 21 Oktober 2021

vrijwilligers werk Suriname

Landen bezocht: