Dag 2 bij Betheljada - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolanda Batenburg - WaarBenJij.nu Dag 2 bij Betheljada - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jolanda Batenburg - WaarBenJij.nu

Dag 2 bij Betheljada

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

28 September 2021 | Suriname, Paramaribo

Eindelijk vind ik mijn draai een beetje de hitte kan ik beter verdragen en ik ben niet meer zo moe. Vanmorgen om 9:00 uur gestart op de "dagbesteding" Glennis neemt mij op sleeptouw de tijd dat ik bij hun ben. Toen ik binnen kwam waren de kinderen aan het zingen en dansen op hun manier. Het was super gezellig je zag dat de kinderen hier van genoten. De liefde van Glennis voor "haar kinderen" straalt ervan af en voel je gelijk als je binnen komt. Ik heb me gelijk in de vrolijkheid gestort mee gezongen gedanst en vooral veel in de handen geklapt.
Toen de rust een beetje was wedergekeerd heb ik geholpen met puzzelen, kralen rijgen enz enz. Het meisje dat zo vrolijk lacht in de rolstoel is altijd vrolijk ze geniet van alle aandacht. ze moest vreselijk lachen toen ik voor aan het lezen was uit een boek wat ik uit Nederland heb meegenomen Woezel en Pip. Na en poosje ben ik op het bed bij het kleine jongetje gaan liggen en zachtjes liedjes voor hem gezongen je merkte dat hij dat leuk vond hij kreeg af en toe een grote lach op zijn gezicht. Het meisje in de rolstoel met blauwe dekens zingt ook op haar manier met alle liedjes mee. De blauwe kleedjes zijn dekens van de KLM ooit geschonken. Ze hebben hier grote slabbers van gemaakt. En worden intensief gebruikt. Ik ga al meer en meer de kinderen "lezen". Er is geen dossier of dagprogramma je moet maar een beetje zelf uitvogelen wat de kinderen wel of niet willen.
( de foto's mocht ik nemen van de kinderen )

  • 01 Oktober 2021 - 00:27

    Margot:

    Dag Jolanda, wat een genot voor de kinderen dat jij even bij hen bent nu. En een heel avontuur voor jou zelf ook als ik het zo lees. Super dat je dit doet.

  • 05 Oktober 2021 - 20:17

    Nienke:

    Mooi om te lezen dat ze zo goed op je reageren. Lekker bezig zijn met ze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 12 Juni 2021
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 3803

Voorgaande reizen:

23 September 2021 - 21 Oktober 2021

vrijwilligers werk Suriname

Landen bezocht: